Seniornet Vlaanderen Klik hier voor de handleiding.
Seniornet Vlaanderen
Profiel | Registreer | Actieve Onderwerpen | Deelnemers | Zoeken | FAQ
Gebruiker:
Paswoord:
Paswoord opslaan
Paswoord vergeten? | Beheerder Opties

Alle Fora
 Senioren helpen Senioren
 Hoe moet dat nu?
 Zwart scherm en pc traag
 Nieuw Onderwerp  Antwoorden op Onderwerp
 Versie voor Afdrukken
Auteur Vorig Onderwerp Onderwerp Volgende Onderwerp Onderwerp Sluiten Editeer Onderwerp Onderwerp Verwijderen New Topic Antwoorden op Onderwerp

Wilma

Auteur van
151 berichten

Opgestuurd - 05 January 2012 :  11:22:20  Toon Profiel  Editeer Onderwerp  Antwoord met Quote  Bekijk het IP adres van de gebruiker  Onderwerp Verwijderen
De laatste tijd is mijn laptop:

a) traag: opent soms traag dokumenten, programma's, etc.
b) soms krijg ik bij het openen van een programma een zwart scherm dat even blijft staan en dan verdwijnt. Zonet had ik het bij Windows Agenda en nu gaat dat niet weg, zegt "reageert niet". Wel kan ik een nieuw venster van de agenda openen en mee werken.

Gebruik Vista en Norton Internet Security.

Hulp !!!!
Wilma

Roger

Belgium
345 Berichten

Opgestuurd - 06 January 2012 :  20:29:38  Toon Profiel  Editeer Antwoord  Antwoorden met Quote  Bekijk het  IP adres van de gebruiker  Antwoord Verwijderen
Dat kan van alles zijn. Is er nog plaats genoeg op de harde schijf?
Hoeveel geheugen? Werkt de defragmentatie nog? Al schijfopruiming gedaan? Register opgeruimd en gedefragmenteerd?

Wat je onmiddellijk kan doen: schijfopruiming, tijdelijke internet bestanden verwijderen, register opruimen ( cc cleaner of ander programma). Download een programma om uw register te defragmenteren: tuneup utilities kan je 14 dagen gratis uitproberen

Als niets baat controleer uw harde schijf op fouten: rechter muisknop op C:\, eigenschappen, menu extra, nu controleren en beide opties aanvinken en start. Je krijgt een bericht dat de controle pas kan uitgevoerd worden bij volgende opstart. Dit kan 1 uur duren en je kunt uw laptop niet gebruiken tijdens de controle. Daarna start Windows automatisch terug op op.

Laat eens iets weten hoe het afloopt

Groetjes

Roger
seniornetanimator
Ga naar het begin van de pagina

Wilma

151 Berichten

Opgestuurd - 11 January 2012 :  10:12:00  Toon Profiel  Editeer Antwoord  Antwoorden met Quote  Bekijk het  IP adres van de gebruiker  Antwoord Verwijderen
Roger,

Behalve "tuneup utilities" register defragmentatie (beetje bang van), heb ik alles gedaan en het heeft prima geholpen.
Pc vlugger en geen zwart scherm meer.

Op de C-drive 62,4 GB gebruikt en nog 81 GB beschikbaar, D-drive 32 gebruikt en 116 over.
Op de recovery drive 4,28 gebruikt en 1,28 over.

Hartelijk bedankt.
Wilma

Roger

Belgium
345 Berichten

Opgestuurd - 12 January 2012 :  20:50:12  Toon Profiel  Editeer Antwoord  Antwoorden met Quote  Bekijk het  IP adres van de gebruiker  Antwoord Verwijderen
Je hoeft niet bang te zijn van die register defragmentatie van TuneUp utilities. Dat duurt wel even en je krijgt de verwitiging dat uw PC niet meer lijkt te reageren, maar... even geduld.
Het loopt op wieltjes.
Uw laptopke lijkt mij voor de rest in orde.

Roger
seniornetanimator

Wilma

151 Berichten

Opgestuurd - 13 January 2012 :  16:45:25  Toon Profiel  Editeer Antwoord  Antwoorden met Quote  Bekijk het  IP adres van de gebruiker  Antwoord Verwijderen
Roger,
Omdat ik te vroeg victorie heb gekraaid (terug traag en soms zwart scherm) heb ik TuneUp utilities 2012 ge´nstalleerd en laten lopen. Heeft alles geanaliseerd en opgekuisd, maar voor registerdefrag werd vermeld dat dit bij een volgende scan zou uitgevoerd worden.
Misschien zal ik toch eerst moeten betalen. Enfin zal binnen enkele dagen nog eens proberen en zien wat er gebeurd.
Ging wel heel vlot.
Nogmaals bedankt voor de hulp en ik rapporteer nog.
Wilma

oma frieda

Belgium
69 Berichten

Opgestuurd - 13 January 2012 :  19:28:32  Toon Profiel  Editeer Antwoord  Antwoorden met Quote  Bekijk het  IP adres van de gebruiker  Antwoord Verwijderen
ik denk bij deze beschrijving eigenlijk eerder aan een geheugenprobleem.Ofwel het ramlatje (of latjes) zelf, ofwel het contact met dit latje. Dit was in ieder geval het probleem bij anderen. Ga dus misschien eens naar de winkel en laat er eens naar kijken. Dit kan direct gebeuren als je naar een computerwinkel gaat.

Frieda

Wilma

151 Berichten

Opgestuurd - 14 January 2012 :  08:17:20  Toon Profiel  Editeer Antwoord  Antwoorden met Quote  Bekijk het  IP adres van de gebruiker  Antwoord Verwijderen

Heb nog nooit van een ramlatje gehoord, maar geen wonder ben dan ook leek. Heb gegoogled en ben niet veel wijzer geworden, alleen dat bij sommige er sprake is van een "memtest". Zou dat iets aan het licht kunnen brengen indien er een probleem is met een ramlatje ?
Laptop binnenbrengen (zou bij Fnac zijn) is voor mij laatste keuze.
Alvast bedankt.
Wilma

Roger

Belgium
345 Berichten

Opgestuurd - 14 January 2012 :  10:31:55  Toon Profiel  Editeer Antwoord  Antwoorden met Quote  Bekijk het  IP adres van de gebruiker  Antwoord Verwijderen
Tuneup werkt volledig in de probeerversie en je hoeft het programma dus niet te kopen om een register defragmentatie uit te voeren. Kijk eens in het overzicht om deze opdracht te activeren en activeer ook eens de opdracht"autostart programma's uitschakelen"
Zoals ik al zei , uw probleem kan van alles zijn. Eerst zoeken naar software problemen. Is het een hardware probleem zoals oma frieda schrijft, dan is inderdaad een technicus aaangewezen, want niet iedereen kan hiermee overweg, alhoewel het niet zo moeilijk is het ramgeheugen te vervangen.
Aangezien je alle onderhoudsopdrachten hebt uitgevoerd, vrees ik dat een register defragmentatie het probleem niet zal oplossen, maar het kost niets om het te proberen.

Roger
seniornetanimator

oma frieda

Belgium
69 Berichten

Opgestuurd - 14 January 2012 :  11:06:04  Toon Profiel  Editeer Antwoord  Antwoorden met Quote  Bekijk het  IP adres van de gebruiker  Antwoord Verwijderen
in een "goede" computerwinkel doen ze dat direct, ook al komt de computer niet van die winkel. Je betaalt natuurlijk voor de service (logisch)en voor het nieuwe ramlatje.
(in het Gentse)bvb. Codima, AIOS, Extrasoft, Tones (Latem)
Uw probleem is een gekend probleem bij een bepaalde reeks laptops, o.m. een reeks van medion (Aldi).
Bij een buur heb ik dat zelf gedaan nadat ze tot 2X toe tevergeefs gereset had naar de fabrieksinstellingen en (totnutoe na 4 maanden) geen probleem meer. Let op: je moet het juiste type ramlatje hebben natuurlijk (maar dat weten ze in de winkel) en liefst zelfs van een goed merk. Bovendien maak je misschien van de gelegenheid gebruik om het geheugen te verhogen, wat de werking alleen maar ten goede komt.

Frieda
  Vorig Onderwerp Onderwerp Volgende Onderwerp Onderwerp Sluiten Editeer Onderwerp Onderwerp Verwijderen New Topic Antwoorden op Onderwerp
 Nieuw Onderwerp  Antwoorden op Onderwerp
 Versie voor Afdrukken
Ga naar:
Seniornet Vlaanderen © Seniornet Vlaanderen Naar begin van de pagina
Generated in 0.14 sec. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05